Applicazione di filtri
L'applicazione di filtri in diverse bande spettrali in l'industria ottica sfrutta principalmente e so capacità di selezzione di lunghezza d'onda, permettendu funzionalità specifiche modulendu a lunghezza d'onda, l'intensità è altre proprietà ottiche. Quì sottu sò descritte e classificazioni principali è i scenarii d'applicazione currispondenti:
Classificazione basata annantu à e caratteristiche spettrali:
1. Filtru passa-lungu (λ > lunghezza d'onda di tagliu)
Stu tipu di filtru permette à e lunghezze d'onda più lunghe di a lunghezza d'onda di taglio di passà mentre blucca e lunghezze d'onda più corte. Hè cumunemente adupratu in l'imaghjini biomedica è in l'estetica medica. Per esempiu, i microscopi à fluorescenza utilizanu filtri à passaghju longu per eliminà a luce interferente à onde corte.
2. Filtru passa-cortu (λ < lunghezza d'onda di tagliu)
Stu filtru trasmette lunghezze d'onda più corte di a lunghezza d'onda di taglio è attenua lunghezze d'onda più lunghe. Trova applicazioni in a spettroscopia Raman è in l'osservazione astronomica. Un esempiu praticu hè u filtru passa-cortu IR650, chì hè impiegatu in i sistemi di monitoraghju di sicurezza per supprimà l'interferenza infrarossa durante l'ore di ghjornu.
3. Filtru à banda stretta (larghezza di banda < 10 nm)
I filtri à banda stretta sò aduprati per una rilevazione precisa in campi cum'è LiDAR è a spettroscopia Raman. Per esempiu, u filtru à banda stretta BP525 presenta una lunghezza d'onda cintrale di 525 nm, una larghezza piena à metà massima (FWHM) di solu 30 nm, è una trasmittanza di piccu superiore à u 90%.
4. Filtru Notch (banda di banda di stopband < 20 nm)
I filtri Notch sò specificamente cuncipiti per supprimà l'interferenze in una stretta gamma spettrale. Sò largamente applicati in a prutezzione laser è l'imaghjini di bioluminescenza. Un esempiu include l'usu di filtri Notch per bluccà l'emissioni laser di 532 nm chì ponu presentà periculi.
Classificazione basata annantu à e caratteristiche funziunali:
- Film polarizanti
Questi cumpunenti sò impiegati per distingue l'anisotropia di u cristallu o mitigà l'interferenza di a luce ambientale. Per esempiu, i polarizzatori à griglia metallica ponu suppurtà l'irradiazione laser di alta putenza è sò adatti per l'usu in sistemi LiDAR di guida autonoma.
- Specchi dicroici è separatori di culori
I specchi dicroici separanu bande spettrali specifiche cù bordi di transizione ripidi - per esempiu, riflettendu lunghezze d'onda inferiori à 450 nm. I spettrofotometri distribuiscenu proporzionalmente a luce trasmessa è riflessa, una funzionalità spessu osservata in i sistemi d'imaghjini multispettrali.
Scenarii di l'applicazione principale:
- Attrezzatura medica: U trattamentu laser oftalmicu è i dispositivi dermatologichi necessitanu l'eliminazione di bande spettrali dannose.
- Rilevazione ottica: I microscopi à fluorescenza utilizanu filtri ottici per rilevà proteine fluorescenti specifiche, cum'è a GFP, migliorandu cusì i rapporti segnale-rumore.
- Monitoraghju di sicurezza: i filtri IR-CUT bloccanu a radiazione infrarossa durante u funziunamentu di ghjornu per assicurà una ripruduzzione accurata di i culori in l'imagine catturate.
- Tecnulugia laser: I filtri Notch sò impiegati per supprimà l'interferenza laser, cù applicazioni chì abbraccianu i sistemi di difesa militare è i strumenti di misurazione di precisione.
Data di publicazione: 09 lugliu 2025