Un oculare, hè un tipu di lente attaccata à una varietà di dispositivi ottici cum'è telescopi è microscopi, hè a lente attraversu a quale l'utente guarda. Ingrandisce l'immagine furmata da a lente obiettiva, facendula apparì più grande è più faciule da vede. A lente oculare hè ancu rispunsevule di a messa à focu di l'immagine.
L'oculare hè custituitu da duie parti. L'estremità superiore di a lente chì hè a più vicina à l'ochju di l'osservatore hè chjamata lente di l'ochju, a so funzione hè d'ingrandisce. L'estremità inferiore di a lente chì hè vicina à l'ughjettu osservatu hè chjamata lente convergente o lente di campu, chì rende a luminosità di l'imagine uniforme.
L'obiettivo hè a lente più vicina à l'ughjettu in u microscopiu è hè a parte più impurtante di u microscopiu. Siccomu determina e so prestazioni è funzioni basiche. Hè rispunsevule di raccoglie a luce è di furmà una maghjina di l'ughjettu.
L'obiettivu hè cumpostu da parechje lenti. U scopu di a cumbinazione hè di superà i difetti d'imaghjini di una sola lente è di migliurà a qualità ottica di l'obiettivu.
L'oculare cù una lunghezza focale più longa furnisce un ingrandimentu più chjucu, mentre chì un oculare cù una lunghezza focale più corta furnisce un ingrandimentu più grande.
A lunghezza focale di a lente obiettiva hè una spezia di pruprietà ottica, determina a distanza à a quale a lente focalizza a luce. Affetta a distanza di travagliu è a prufundità di campu, ma ùn hà micca un impattu direttu nantu à l'ingrandimentu.
In riassuntu, a lente oculare è a lente obiettiva in un microscopiu travaglianu inseme per ingrandisce l'imagine di u campione d'osservazione. A lente obiettiva raccoglie a luce è crea una maghjina ingrandita, a lente oculare ingrandisce ulteriormente l'imagine è a presenta à l'osservatore. A cumbinazione di e duie lenti determina l'ingrandimentu generale è permette un esame dettagliatu di u campione.
Data di publicazione: 16 d'ottobre di u 2023